Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

Οι σοφοί είναι άσωτοι


Είναι μεγάλη υπόθεση στη ζωή να γνωρίζεις σοφούς ανθρώπους.
Όχι εκείνους τους σοφούς που τους διαβάζεις μέσα από τις κορνίζες
που έχουν πνίξει τους τοίχους τους….
Σου μιλάω για τους άλλους, τους αληθινούς σοφούς…
Εκείνους που το βλέμμα τους προδίδει ηρεμία…
Που δε θέλουν ν’ αποδείξουν τίποτε και σε κανέναν.
Τους σοφούς που ποντάρουν τις στιγμές τους στην πράσινη τσόχα της ζωής.
Τους σοφούς που μάχονται υπέρ των ελευθεριών.
Γι’ αυτούς τους σοφούς που ξέρω να μιλάω…
Γιατί οι δικοί μου σοφοί είναι άσωτοι.

Οι δικοί μου σοφοί δεν επιδίδονται σε χρήση περίτεχνων λέξεων, αλλά
αφιερώνουν τη ζωή τους σε περίτεχνα νοήματα.
Μου τα συλλαβίζουν τα απογεύματα του καλοκαιριού
κάτω από τον ήλιο που ντύνει μια παλιά αυλή…
κι έτσι απλά μαθαίνω τη σημασία του «να δίνεις, αλλά να μη δίνεσαι».

Οι δικοί μου σοφοί δε μου κουνούν επιδεικτικά το δάχτυλο, αλλά
μου τραγουδούν όμορφους στίχους για να καταλάβω
πόσο όμορφο είναι να μένω για πάντα παιδί.

Οι δικοί μου σοφοί δε με παίρνουν από το χέρι
για να με καθοδηγήσουν στα συμπεράσματα της ζωής τους, αλλά
μου ανοίγουν χίλιους δρόμους, για να διαλέξω το δικό μου και
να ανακαλύψω τις δικές μου αλήθειες.

Οι δικοί μου σοφοί ξέρουν να πετούν.
Τα πόδια τους δεν τους κρατάνε κολλημένους στα συνήθη.
Ξέρουν να ανοίγονται με ασφάλεια στο γαλάζιο του ονείρου.
Όχι, δε με παίρνουν μαζί τους…μου δίνουν τα δικά μου φτερά και,
ζητώντας να τους πω ένα παραμύθι, μου μαθαίνουν τον τρόπο.

Οι δικοί μου σοφοί δε μου ζητούν να αναγνωρίσω την αυθεντία τους,
μα θέτουν πρώτα εαυτούς υπό αμφισβήτηση, για να
μπορέσω να καταλήξω στα δικά μου συμπεράσματα.

Οι δικοί μου σοφοί δε φοβούνται τις σιωπές,
γιατί μπορούν ακόμη και μέσα από αυτές να μου μιλήσουν για όλα εκείνα, που μπορούν να παρεξηγηθούν από τις λέξεις.

Οι δικοί μου σοφοί δεν απειλούνται από τις φωνές μου, αντίθετα
τις υπομένουν με αφοσίωση για να καταφέρω
να με κρατήσω ζωντανή εκεί έξω.

Οι δικοί μου σοφοί δε θυμώνουν, γιατί ξέρουν να σέβονται τις σκέψεις των άλλων.
Με σεβασμό μου έμαθαν ότι οδηγούμαστε στα πιο μεγάλα.

Οι δικοί μου σοφοί δε μου υποδεικνύουν να τους θαυμάζω,
μα εκεί με οδηγεί η κάθε μέρα της ζωής τους.

Οι δικοί μου σοφοί-πιθανόν-να μη γνωρίζουν τη σοφία τους, αλλά
έχουν κατορθώσει να βλέπουν τη δύναμη που αντανακλούν και …

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου